Partneři
Baťa
Citi Foundation
Metlife
HPE
ATT
Vyhledávání
Sledujte nás

SKLADON.CZ - zvítězili ve studentské soutěži, nyní naplno pracují pro své první klienty

26. 1. 2017   

Uplynul více než rok a půl od finálového kola soutěže Brilliant Young Entrepreneurs (BYE, česky: skvělí mladí podnikatelé), kterou jsme uspořádali společně s Hyundai Motor Czech během května a června 2015. Její vítězové Konstantin Margaretis, student ekonomické fakulty VŠB - TU Ostrava, a Patrik Babinec studující Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze získali finanční obnos a odborný mentoring. Obojí jim mělo pomoci uvést jejich vítězný projekt do praxe. Nyní na začátku roku 2017 pracují naplno pro své první klienty. Jaká byla jejich cesta až sem?

DSC_1253

Patrik (vlevo) a Konstantin při obhajobě svého projektu ve finále soutěže BYE.(Foto: Alžběta Sklářová) 

16. května 2015 proběhlo finálové kolo soutěže Brilliant Young Entrepreneurs určené vysokoškolským studentům, kteří nosí v hlavě zajímavé podnikatelské nápady a chtěli by získat finance na jejich realizaci. Z celkem 32 přihlášených týmů se finále účastnilo týmů 5.

Foto 4_porota _Margareta Krizova CEAG A Michal Nebesky Citibank_

V porotě finálového kola zasedli i paní Margareta Křížová,partner CEAG, a pan Michal Nebeský, generální ředitel Citibank v České republice (Foto: Alžběta Sklářová)

Vítěznému týmu Konstantina a Patrika s názvem Central Warehouse Solution (CWS), který porotě představil projekt zaměřený na zprostředkování logistických služeb pro malé a střední e-shopy, byla firmou Hyundai Motor Czech poskytnuta finanční podpora ve výši 15 000 eur na rozjezd jejich podnikatelského záměru a několikaměsíční odborný mentoring od dobrovolníků z řad zaměstnanců Hyundai.

Jak hodnotí první rok svého podnikání sami vítězové?

Co je vedlo ke změně názvu společnosti z CWS na Skladon? Jaký pokrok udělali za rok a půl a kdo je jejich prvním klientem si přečtěte v následujícím textu, jehož autorem je právě jeden z mladých podnikatelů, Konstantin Margaretis:

Zakládání nové společnosti

Potom, co jsme vítězně dojednali s úřady a stali jsme se společností s ručením omezeným, jsme se dostali do fáze, kdy bylo nutné našemu nápadu konečně vdechnou život a začít doopravdy. Plánovali jsme, dělali výpočty, vymýšleli nejvhodnější strategii pro náš produkt. Současně nám ale vznikala časová prodleva, protože Patrik byl tou dobou v Americe, tak jsme se potkávali jen tak, jak to časový posun 6 hodin dovolil.

Mým úkolem tehdy kromě plánování s Patrikem bylo také zařídit spoustu věcí tady doma v ČR. Scházel jsem se s majiteli e-shopů, konzultoval s vývojáři, marketéry, projektovými manažery, zkrátka s lidmi, kteří mají potřebné informace k tomu, abychom naši službu mohli udělat přínosnou a atraktivní pro naši cílovou skupinu.

První zádrhel však přišel, když jsme si uvědomili, jak je pro náš business stěžejní, abychom vyvinuli vlastní fungující aplikaci a informační software. Najednou se částka, se kterou jsme počítali, mnohonásobně zvýšila. A i když jsme měli velkou finanční pomoc díky soutěži, pořád to nestačilo.

Nový kolega

Jakkoliv se mohlo doteď zdát, že většina úkolů padla na mě, opak byl pravdou. Patrik odletěl do USA zároveň s kamarádem Milošem z Prahy. Miloš je student IT na VŠE v Praze. S Patrikem hodně diskutovali o tom, jak takové aplikace fungují a Patrik postupně podsouval Milošovi možnost přidat se k nám do týmu a vyřešit tím pro CWS oblast IT. Z Ameriky se nakonec nevracel jeden, ale rovnou dva členové rodící se firmy Central Warehouse Solution s.r.o.

Na podzim 2015 jsme se tedy dostali do fáze, kdy měl Miloš jasnou představu o tom, jak bude vypadat celé pozadí informačního systému. Začala proto práce na architektuře systému. Miloš zpracovával technickou stránku a já s Patrikem jsme pracovali na vývoji, struktuře, vzhledu a celkové funkcionalitě softwaru. Jelikož jsme stále všichni ještě studenti vysokých škol, museli jsme být rovněž schopni skloubit své školní a pracovní povinnosti. Ne vždy to však bylo jednoduché a musíme přiznat, že práce na projektu měla vždy tak trochu přednost.

_DSC7128 Copy

Konstantin s Patrikem oslavili své vítězství v rezidenci amerického velvyslance u příležitosti slavnostního předávání ocenění JA Award Ceremony 2015.Zleva: M. Nebeský, generální ředitel Citibank Česká republika, Jeho Excelence A. Schapiro, velvyslanec USA v ČR, P. Babinec, K. Margaretis a J. Müller, výkonný ředitel JA Czech.

Nová identita

Během prací na IT části našeho businessu jsme si uvědomili jednu zásadní věc. Kdekoliv jsme mluvili o naší společnosti, či jsme kupovali jakékoliv vybavení, byl enormním problémem název. Krátké kolonky, zkomolený název a nakonec i webová doména by byla nepřijatelně dlouhá. Byl jsem proto přesvědčen, že je třeba změnit název služby. Intenzivní přemýšlení nad novým názvem mne utvrdilo v tom, že jsme si vybrali ten nejnevhodnější obor podnikání. Buď bylo vše dlouhé, nevzhledné, anebo to prostě špatně znělo. A pak to přišlo -  Skladon. Náš obor je o logistice a skladování a jsme online. Jednoduché. Ještě teď si říkám, jak mi to mohlo tak trvat. Patrik i Miloš souhlasili a byl na světě Skladon.

IT překladatel

I přesto, že se všem IT laikům jako jsem já mohlo zdát, že aplikace ještě pořád není hotová a všechno strašně dlouho trvá, opak byl pravdou. Až později jsem pochopil kolik práce je na pozadí, a že to co vidí klient je už jen pomyslná třešnička na dortu. V té chvíli jsme udělali další zásadní rozhodnutí a najali jsme si externího konzultanta, který nám dokázal vysvětlit, co Miloš vlastně dělá a taky jej samotného nasměrovat tou pravou cestou.

Skladonu chybí sklad

A ač to může působit absurdně, tak právě proto, že jsme dlouho vyvíjeli software, chyběl Skladonu sklad samotný. A protože jsme v létě 2016 chtěli vystartovat s pilotním provozem bylo na čase prostory řešit.  Začal jsem tedy s kolotočem obvolávání a prověřování různých nabídek skladových prostor. Po 14 dnech se na nás v Ostravě usmálo štěstí. A Skladon už byl nejen online, měl i fyzickou podobu.

Vše musí ladit

Jak už to tak v podnikání bývá, občas se objeví drobný zádrhel. Grafik, se kterým jsme se domluvili na spolupráci, bohužel své návrhy nakonec nedodal a my stáli na začátku. Ale protože už jsme nemohli trávit čas zdlouhavým vybíráním grafika, oslovil jsem tehdy mou přítelkyni Vendy. I když se nám do našeho podnikání nijak nechtěla vměšovat tak jsem ji nakonec přemluvil. Za velmi krátkou dobu vymyslela a uvedla v život vizuální identitu, kterou dnes Skladon hrdě nosí. Jak vše vnímala sama autorka se můžete dočíst zde: http://www.vendelina.cz/2016/05/11/neco-me-napadlo-a-je-z-toho-logo/

Logo Skladon

První kroky

A jak už to tak bývá, ani jsme se nenadáli a na podzim roku 2016 se stalo naše podnikání opravdovým a my získali první klienty, kteří nám vykryli kompletní kapacitu provozu. Našim prvním klientem se stali čeští výrobci dnes již ve světě slavných ponožkobot Skinners. Díky nim jsme i my mohli ideálně optimalizovat vše potřebné pro ostrý provoz. Spolu se Skinners se našimi klienty stali také kluci z Marvin Smoke, kteří vyrábí exkluzivní designové vodní dýmky. Nyní dokončujeme základní verzi aplikace. Od 1. 1. 2017 jsme spustili ostrý provoz a budeme postupně nabírat další klienty. Začíná období optimalizace skladu, programování sofistikovanějšího skladového hospodářství a spousta dalších úkolů, o kterých možná teď ještě ani nevíme.

Konstantin Margaretis, spoluzakladatel společnosti Skladon

Další informace o firmě Skladon můžete najít ZDE. Přečtěte si článek, který o úspěchu Patrika a Konstantina vyšel na serveru Novinky.cz a podívejte se na na video z JA Award Ceremony 2015.

Držíme Patrikovi i Konstantinovi palce a přejeme hodně štěstí na jejich podnikatelské cestě!

Kontaktní údaje

Národní kancelář Praha:
Jungmannova 36/31
110 00 Praha 1

Regionální kancelář Zlín:
Baťova vila, Gahurova 292
760 01 Zlín

 

 

 

Podpořte naše aktivity

 

darujme

 



QuestionPro supports sample survey questions such as multiple choice, drop-down menu, likert-scale, semantic differential, matrix, constant sum, drag-and-drop, slider-scale, net-promoter scale, and many more question types.